1. Ana Sayfa
  2. Mevzuat Merkezi
  3. Gelir İdaresi Başkanlığı
  4. Özelgeler
Özelge KDV

Yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflerin,belge kapsamındaki makine ve teçhizat teslimleri katma değer vergisinden istisnadır.

Gelir İdaresi Başkanlığı 02.09.1998 Sayı: B.07.0.GEL.0.55/5513-322/31500
Dayanağı değişmiş. Bu özelge verildikten sonra dayandığı KDVK Madde 13 20 kez değiştirildi (son: 20.07.2025). Değişiklik başka bir fıkrada olabilir; görüşün hâlâ geçerli olup olmadığını maddenin güncel hâlinden kontrol edin.

T.C.

MALİYE BAKANLIĞI

Gelirler Genel MüdürlüğüTARİH: 02.09.1998

SAYI : B.07.0.GEL.0.55/5513-322/31500

KONU : Yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflerin, belge kapsamındaki makine ve teçhizat teslimlerinin

K.D.V.' karşısındaki durumu hk.

BAŞBAKANLIK

HAZİNE MÜSTEŞARLIĞINA

Bilindiği üzere, 22.07.1998 tarih ve 4369 sayılı Kanunun 59 uncu maddesi ile Katma Değer Vergisi Kanununun 13. maddesine eklenen (d) bendi ile yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat teslimleri 01.08.1998 tarihinden itibaren katma değer vergisinden istisna edilmiş bulunmaktadır.

01.08.1998 tarihinden sonra düzenlenen yatırım teşvik belgelerine ekli listelerde makine ve teçhizat tanımına giren sabit kıymetler, belgeyi veren idareler tarafından belirlenerek istisnadan yararlanacakları açıkça ifade edilecektir. Konu ile ilgili olarak 14.08.1998 tarih ve 23433 sayılı resmi Gazete'de yayımlanan 69 seri No.lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinde gerekli açıklamalar yapılmış bulunmaktadır.

Söz konusu Tebliğin makine ve teçhizatın tanımı ve kapsamı ile ilgili bölümündeki açıklamalardan da anlaşılacağı üzere, taşıt araçları makine ve teçhizat kapsamına girmemekte, dolayısıyla otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon, treyler ve çekici (Euro I ve Euro II normlarına uygun yeşil motoru haiz olanlar hariç) gibi taşıt araçlarının teslim ve ithalinde istisna uygulanması söz konusu olmamaktadır.

69 seri No.lu Genel Tebliğin "Kapsam ve tanım" başlıklı bölümündeki ".... otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon, treyler ve çekici (Euro I ve Euro II normlarına uygun yeşil motoru haiz olanlar hariç) gibi taşıt araçları .... " ifadesinde yer alan parantez içi hüküm, sadece çekiciler için geçerlidir.

Dolayısıyla, yeşil motoru haiz olsalar bile otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon ve treyler gibi araçların hiç bir şekilde makine ve teşhizat olarak değerlendirilmesi mümkün bulunmamakta, çekicilerin ise sadece parantez içi ifade de yer alan tanıma uygun olanların makine ve teçhizat olarak değerlendirilebilmektedir. Euro I ve Euro II normlarına uygun yeşil motoru haiz olmayan çekicilerin de makine ve teçhizat olarak değerlendirilemeyeceği tabiidir.

Bilgi edinilmesini ve istisna hükümlerinin doğru olarak uygulanabilmesi ve vergi ziyaına neden olunmaması açısından, Müsteşarlığınızca 01.08.1998 tarihinden itibaren verilecek teşvik belgelerinde yukarıdaki açıklamaların dikkate alınması hususunu arz ederim.

Bakan a.

Gelirler Genel Müdürü

KDV ve KDV iadesi

KDV iadesi, tevkifat, istisna ve beyanname konularında sorunuzu SMMM ekibimize iletin.

Mali müşavirlik hizmetimiz

Mesajınız SMMM ekibimize iletilir.

Bu belge hakkında bize yazın Metinde hata mı gördünüz, sorunuz mu var?
Mesaj türü

İletişim bilgileri isteğe bağlı — size dönüş yapmamızı isterseniz doldurun.

Mesajınız yalnızca ekibimize iletilir, sayfada yayımlanmaz.
Kopyalandı