1. Ana Sayfa
  2. Mevzuat Merkezi
  3. Gelir İdaresi Başkanlığı
  4. Özelgeler
Özelge KDV

İş yeri kooperatifinin yapacağı inşaattaki KDV oranının durumu hk.

Gelir İdaresi Başkanlığı 23.01.2012 Sayı: B.07.1.GİB.4.27.15.01-11-515-2-6
Dayanağı değişmiş. Bu özelge verildikten sonra dayandığı KDVK Madde 28 2 kez değiştirildi (son: 02.07.2018). Değişiklik başka bir fıkrada olabilir; görüşün hâlâ geçerli olup olmadığını maddenin güncel hâlinden kontrol edin.

T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

GAZİANTEP VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

VERGİ VE ANLAŞMALAR UYGULAMA MÜDÜRLÜĞÜ

Sayı: B.07.1.GİB.4.27.15.01-11-515-2-6

23/01/2012

Konu: İş yeri kooperatifinin yapacağı inşaattaki KDV oranının durumu

İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, İşyeri Kooperatifinize ait arsa üzerinde sosyal tesis ve işyerleri inşaatına başlanılacağı belirtilerek, kooperatifinizin KDV mükellefiyeti tesis ettirip ettirmeyeceği ile inşaatın tamamlanmasını müteakip üyelerinize teslim edilecek işyerleri için KDV hesaplanıp hesaplanmayacağının bildirilmesi istenmektedir.

Katma Değer Vergisi Kanununun 1/1 inci maddesine göre, Türkiye'de ticari, sınai, zirai faaliyet ve serbest meslek faaliyeti çerçevesinde yapılan teslim ve hizmetler KDV ye tabidir.

KDV oranları, KDV Kanununun 28 inci maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak 30/12/2007 tarih ve 26742 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2007/13033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesi ile Kararnameye ekli (I) sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için %1, (II) sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 8, bu listelerde yer almayan vergiye tabi işlemler için % 18 olarak tespit edilmiştir.

2007/13033 sayılı Kararnameye göre, net alanı 150 m2 ye kadar olan konut teslimleri % 1, net alanı 150 m2 nin üzerindeki konutlar ile işyeri teslimleri % 18 oranında KDV ye tabidir.

Yukarıda yer alan hüküm ve açıklamalar çerçevesinde, Kooperatifiniz tarafından inşa ettirilecek işyerlerinin üyelerinize teslimi genel oranda (% 18) KDV ye tabi olup Kooperatifinizin KDV mükellefiyeti tesis ettirmesi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

(*) Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**) İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.

KDV ve KDV iadesi

KDV iadesi, tevkifat, istisna ve beyanname konularında sorunuzu SMMM ekibimize iletin.

Mali müşavirlik hizmetimiz

Mesajınız SMMM ekibimize iletilir.

Bu belge hakkında bize yazın Metinde hata mı gördünüz, sorunuz mu var?
Mesaj türü

İletişim bilgileri isteğe bağlı — size dönüş yapmamızı isterseniz doldurun.

Mesajınız yalnızca ekibimize iletilir, sayfada yayımlanmaz.
Kopyalandı