1. Ana Sayfa
  2. Mevzuat Merkezi
  3. Gelir İdaresi Başkanlığı
  4. Özelgeler
Özelge KDV

Antrepoda verilen ardiye, depolama ve terminal hizmetlerinde KDV istisnası hk.

Gelir İdaresi Başkanlığı 11.01.2012 Sayı: B.07.1.GİB.4.16.16.02-300.11.148-18
Dayanağı değişmiş. Bu özelge verildikten sonra dayandığı KDVK Madde 17 25 kez değiştirildi (son: 24.06.2026). Değişiklik başka bir fıkrada olabilir; görüşün hâlâ geçerli olup olmadığını maddenin güncel hâlinden kontrol edin.

T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

BURSA VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Mükellef Hizmetleri Gelir Grup Müdürlüğü

Sayı: B.07.1.GİB.4.16.16.02-300.11.148-18

11/01/2012

Konu: Antrepoda verilen ardiye, depolama ve terminal hizmetlerinde KDV istisnası

İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, ... Organize Sanayi Bölgesinde gümrük antreposu işlettiğiniz, antrepoda verdiğiniz ardiye, depolama ve terminal hizmetleri için düzenlediğiniz faturalarda Katma Değer Vergisi (KDV) Kanununun 17/4-o maddesi gereği istisna uyguladığınız, ancak bazı lojistik firmalarının müşterileri adına hareketle işi komple aldıklarını beyan ederek ithalatçı firma yerine kendi adlarına fatura düzenlenmesini talep ettiklerinden bahisle, bu durumda düzenleyeceğiniz faturalarda KDV istisnasının uygulanıp uygulanamayacağı konusunda görüş bildirilmesi istenilmektedir.

KDV Kanununun 17/4-o maddesinde; gümrük antrepoları ve geçici depolama yerleri ile gümrük hizmetlerinin verildiği gümrüklü sahalarda; ithalat ve ihracat işlemlerine konu mallar ile transit rejim kapsamında işlem gören mallar için verilen ardiye, depolama ve terminal hizmetleri ile vergisiz satış yapılan işyerlerinin ve bu işyerlerine ait depo ve ardiye gibi bağımsız birimlerin kiralanması hizmetleri KDV den istisna edilmiştir.

Öte yandan, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 3 üncü maddesinde; vergilendirmede vergiyi doğuran olay ve bu olaya ilişkin muamelelerin gerçek mahiyetinin esas olduğu, 8 inci maddesinde ise vergi kanunlarıyla kabul edilen haller müstesna olmak üzere, mükellefiyete veya vergi sorumluluğuna müteallik özel mukavelelerin vergi dairelerini bağlamayacağı,

Anılan Kanunun 229 uncu maddesinde, faturanın satılan emtia veya yapılan iş karşılığında müşterinin borçlandığı meblağı göstermek üzere emtiayı satan veya işi yapan tüccar tarafından müşteriye verilen ticari vesika olduğu, 231 inci maddesinin 5 numaralı bendinde ise, faturanın malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren azami yedi gün içinde düzenleneceği, bu süre içinde düzenlenmemiş olan faturaların hiç düzenlenmemiş sayılacağı hüküm altına alınmıştır.

Buna göre, ardiye, depolama ve terminal hizmetlerinin şirketiniz tarafından ithal veya ihraç edilen malların sahibi konumunda bulunan firmalara sunulması nedeniyle lojistik firmaları adına değil, ithalatçı veya ihracatçı firmalar adına fatura düzenlenmesi gerekmekte olup, Kanunun 17/4-o maddesi hükmü uyarınca KDV den istisna bulunan hizmetlere ait bedel üzerinden bu hizmetlerin kime sunulduğuna bakılmaksızın KDV hesaplanmayacağı tabiidir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

KDV ve KDV iadesi

KDV iadesi, tevkifat, istisna ve beyanname konularında sorunuzu SMMM ekibimize iletin.

Mali müşavirlik hizmetimiz

Mesajınız SMMM ekibimize iletilir.

Bu belge hakkında bize yazın Metinde hata mı gördünüz, sorunuz mu var?
Mesaj türü

İletişim bilgileri isteğe bağlı — size dönüş yapmamızı isterseniz doldurun.

Mesajınız yalnızca ekibimize iletilir, sayfada yayımlanmaz.
Kopyalandı